Skrivet av: gabbster | februari 10, 2008

strumpstickor alltså

Det finns nog inte en sak i världen som jag kan bli mer tokig på. Att lära sig sticka ett par förbannade strumpor kan väl inte vara så enormt svårt? -Jo tydligen måste det finnas ett element i alla sysslor här i livet som ska omvandla det trevliga till nån jävla jonglering med kristallglas och jag förstår ärligt talat inte hur folk har burit sig åt för att lära sig det. Att bara sitta hemma själv och försöka klura ut det med hjälp av den redan inlärda kunskapen om stickningsteknik är fan att glömma. Och ja, man kan ju gå efter mönster också, men alla mönster verkar ta förgivet att man redan vet hur man gör så det är lönlöst. Trots detta är jag så idiotiskt envis att jag inte kan låta bli att ge det ett till och ett till och ett till försök bara för att jag så gärna vill göra ett par sockor! Jag behöver inte tillägga att varje försök slutar i blod och tårar samt att jag automatiskt minskar några år och helt plötsligt blir 5 år igen. Åååh! TUR att jag ska jobba idag, där slipper man iallafall sådana här påfrestande upplevelser!
Igår stickade jag för övrigt klart mössan som jag pysslat med i flera månader typ. Tråkigt när man tröttnar på ett projekt och det bara ligger och skräpar. Det som gav mig den sista uns motivation som behövdes var dock att jag och Daniel gick in på garnaffären på odenplan igår och köpte en nål(så att jag åtminstone kunde stänga eländet) sen gick vi runt lite i butiken och daniel fastnade(vi båda fastnade) för ett assnyggt garn som Daniel ville att jag skulle sticka åt honom. Så, först hem och stänga mössan i raggi, och sedan börja sticka på mössan i cocoon. Sagt och gjort och nu sitter jag faktiskt här med en halvfärdig mössa i cocoon som jag inte riktigt vågar göra klart jusst nu eftersom Daniel ligger och sover och han måste ju ”prova” den först för att kunna ge sitt godkännande så att den inte blir för kort som _alla_ mössor jag stickat åt honom hittils har blivit. Misslyckas jag med den här också då dör jag.

dpnsock.jpg
Responses

  1. Tips för dig som vill lära sig tvåändsstickning:
    Kurs i Tvåändsstickning

    Bogesundsslottsvandrarhem i Waxholm 22-23 maj

    Vi lär dig grunderna och att sticka olika slags mönster
    med hjälp av grundmaskorna.

    Kursen omfattar
    Uppläggning
    Räta, Aviga
    Läsa mönster
    Sticka fläta
    Krokvarv
    Krus
    Ökningar, Minskningar
    Djupmaska

    20 platser, först till kvarn gäller!

    För mer information besök
    http://www.stickkurs.se
    info@stickkurs.se

    Hjärtligt välkommen önskar
    Marie-Louise Ullman
    &
    Agneta Byers


Kommentera

Kategorier

