Skrivet av: gabbster | februari 15, 2008

Stickfrossa

Nu är jag igång igen, fast fortfarande inte med strumpstickor dock.
Istället började jag sticka en ny halsduk med hålmönster i igår med ett brunt garn som legat i väntan på att få bli använt. tyvärr så var det självklart inte tillräckligt med ett nystan och halsduken är fortfarande mer bred än lång så vi får se när jag gör klart den, annars har jag blivit grymt sugen på att göra en poncho åt mig själv nu, det är något som jag bara har längtat efter sedan jag började med stickning eftersom jag älskar ponchos, men där är också frågan om jag kommer att kunna finansiera detta, att sticka går fort och om jag inte håller igen lite så kommer pengarna att rulla iväg som små gröna ärtor i nedförsbacke. Men att sticka en poncho skulle vara så löjligt enkelt, och skulle bli så oförståligt snyggt, mysigt, underbart osv, osv. Tio dagar till löning, what should I do?

Kommentera

Kategorier

