Skrivet av: gabbster | mars 25, 2009

Matlådor

Jag sitter och funderar över miraklet med matlådor, det är iallafall något som jag försöker ta med mig till jobbet 5 dagar i veckan. Söndagar hemma hos oss handlar ofta om att laga stora köttgrytor vilket ju genererar duktigt med matlådsstuff för veckan, dock är det ju inte bra att äta samma sak i en hel vecka i sträck och man ska ju variera kosten, det kan ju vara enkelt att bara skaka ihop en enkel sallad för att dryga ut rätten lite men jag fattar inte hur det kan vara så svårt att hitta enkla matlådor som är anpassade efter måltider med olika komponenter där kanske inte alla mår bra av att ka in i  micron.

Äter jag en matlåda med sallad så vill jag helst inte att salladen ska med i micron tillsammans med resten av naten som ska värmas. Är det någon som förstår vad jag menar? och isåfall har ni ett svar på när man kommer att kunna hitta smarta matlådor med löstagbara mindre ”fack” för frukt eller sallad o dyl?47731_619201

Jag fortsätter mitt sökande men problemet med att söka efter ”matlådor” på nätet säger ju sig självt: procenten av sökresultaten som bara innehåller recept.  Jaja, lönen har iallafall kommit och det är dags att gå ner på stan och shoppa!

-där ser ni exakt vad jag menar! Bild lånad från Tasteline.se

Responses

  1. Hej! På Granit finns det skitbra matlådor i alla möjliga storlekar och några av modellerna har fack som man kan plocka ur!


Kommentera

Kategorier

