Skrivet av: gabbster | juni 25, 2010

En hundmänniska skaffar katt…

Jag ligger i soffan med benen uppslängda på random kudde och inser att mitt liv drastiskt har ändrats under de senaste 24 timmarna. Längre kan jag inte njuta av att få betala räkningarna ifred kl halv sju på morgonen den 25:e när min darling fortfarande ligger i sängen och upplever den mänskliga ”femte dimensionen”, jag kan inte heller njuta av att mina plantor snällt och oberört står i sina hörn, på sina fönsterbräden och bara är, och jag kan defenitivt inte ligga i soffan och titta på TV ifred utan att ”någon” bestämmer sig för att min arm med tillbehörande (och ej avtagbara) accessoarer utgör en utmärkt leksak.
Tiderna där tre timmar aktiv uppmärksamhet och omsorg resulterade i sovande svart, pälsbeklädd best på 25kg resten av dagen, har utbytts mot en timmes lugn och ro, efterföljt av en timmes galenskap och ”tuck-taka-tuck-taka-tuck” över hela lägenheten, uppätna blommor, och en helt ny inredning i lägenheten. Följt av en timmes lugn och ro etc. Jusst det jag glömde nämna att mitt hem blivit beslagtaget av mina nya familjemedlemmar: Sinus och Troja.

Trots att min pojkvän är ”a tad” allergic så har vi under noga consideration kommit överens om att skaffa katt. Min mamma; kattmänniskan personifierad fick tillökning i sin lilla familj när två av hennes honor bestämde sig för att föda på samma dag. två kullar på tre ungar vardera fick dubbelt med syskon, dubbla mammor, dubbel uppmärksamhet, i slutändan kunde vi inte inte ta med två hem.
Katterna stormtrivs, de har ett kattträd, en specialuppsatt hylla, ett gäng leksaker, två uppmuntrande ägare och ett helt gäng med syntar med tillhörande sladdar, blommor och nya saker att upptäcka, till sitt förfogande i vårat hem.

Sinus har insett att jag har hunnit åsidolägga lite tid för mig själv och tycker tydligen att min mage är en bra klösbräda ”aj” och passar på att bifoga en liten hälsning till er:

”uµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ”

Okej, nu var min fritid över. katten har bytt från ”sleepmode” till ”killgabriellemode”

Cheers!

Kommentera

Kategorier

