Skrivet av: gabbster | januari 3, 2008

Kommer vintern idag?

Imorse var jag bestämd, målinriktad! Nu har det gått fyra dagar sen jag kom hem från Belgien och jag har inte ägnat uppsatsen en tanke. Idag skulle det bli av, jag skulle gå till Kungliga biblioteket och skriva, helt kravlöst och skönt. När jag kom ut genom dörren däremot, så verkade det som att Stockholm helt plötsligt kommit på att den är försenad med vintern. Jag tänkte ”What ever” och klampade på, men när jag kom fram till Günter’s så vände jag på klacken och gick tillbaka igen, det fanns bara ingen möjlighet att jag skulle klara av den 40 minuter långa promenaden och komma fram levande, resurserna fanns liksom inte. Converseskor, en fyra år gammal, sliten H&M kappa, egenstickad halsduk och vantar med hål i does’nt liksom do the trick. Så nu sitter jag inne i den förhållandevis varma lägenheten och lyssnar på Björk, det är mysigt. Jag ska sätta mig och börja skriva på min uppsats sen också, med en kopp Lapsang, den lyxen får man iallafall inte unna sig på KB, så detså! Förhoppningsvis lägger sig vädret en aning så att man kan ta sig till rådmansgatan och handla present till mamma lagom tills i eftermiddag.
Men det är skönt att veta att vintern äntligen är här nu, jag och Tove som hånade den på nyårsafton och sa att det minsann inte skulle bli mer snö i Sverige nu. ”Hah! ack som de bedrar sig” -tänkte nog vädret då. Vi får väl se.


Lämna en kommentar

Kategorier